مقالات و نکات درمانی

اهمیت دندان های شیری

دندان های شیری راهنمای اولیه برای مسیر رشد دندان های دائمی هستند. اگردندان شیری زود از دست برود، ممکن است دندان های کناری به سمت فضای خالی ایجاد شده حرکت کنند و در این صورت فضای کافی برای رویش دندان دائمی باقی نمی ماند. و این دندان یا رشد نمیکند و نهفته می ماند و یا کج در می آید دندان های شیری برا ی رشد گفتار ، لبخند، جویدن غذا ،و تغذیه مناسب رشد اعتماد به نفس کودک تاثیرگذار است مراقبت از دندان های شیری کودکان، از رشد نامناسب فک و دندان ها جلوگیری می کند و بر روی موقعیت دندان های دائمی و حالت صورت افراد تاثیرگذار است و فرد را از نیاز به درمان ارتودنسی یا جراحی فک در آینده نجات می دهد.

کشیدن دندان شیری کودکان یکی از مهمترین عوامل اختلال در تغذیه کودک است که در رشد کودک تاثیرگذار است همچنین باعث نا مرتب شدن دندان های دائمی و حتی رشد نکردن انها و باقی ماندن در فک می شود که با هزینه های بالای ارتودنسی در آینده شاید بتوان آن را جبران کرد.

مراقبت از دندان های شیری کودکان ، از رشد نامناسب فک و دندان های جلوگیری می کند و برای موقعیت دندان های دائمی و حالت صورت افراد تاثیر گذار است و فرد را از هر نیاز به درمان ارتودنسی و جراحی فک در آینده نجات می دهد.

[bookly-appointments-list columns=”category”]

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *